FANDOM

pwd. Mirosław Boksa ćw.
Mirosław Boksa-0
Mirosław Boksa
Lata Służby
Stan aktualny W stanie spoczynku
Środowisko Szczep "Twierdza"
Pełnione funkcje Komendant Szczepu

Drużynowy 9 GDW

Przewodniczący ZPR

Z-ca Komendanta Szczepu

Drużynowy 9 GDHS

Odznaczenia
Mirosław Boksa-0

pwd. Mirosław Boksa ćw. (ur.) : Wywodzi się ze Szczepu Twierdza.

Harcerskie początkiEdytuj

Pierwszą drużyną dh Mirka była 9 GDH "Baszta", gdzie został zastępowym, i w której zdobył pierwsze harcerskie szlify podczas obozów i zimowisk. W następnym etapie harcerskiego rozwoju został przydzielony do 9 GDHS "Lukarna", gdzie w późniejszym czasie zaczął pełnić funkcję przybocznego, a później został mianowany na drużynowego tej że drużyny. W swoim czasie angażował się w różnego rodzaju wyjazdy oraz rajdy harcerskie, jednym z nich był Ogólnopolski Rajd Cichociemnych (edycja 2013), którym uczestniczył wraz z dh. Alicją Janicką, dh Michałem Kulaskiem oraz dh Danielem Szczodrym. Podczas rajdu patrol w wymienionym składzie zajął pierwsze miejsce, stając się pierwszym patrolem z Hufcu Ziemi Gliwickiej który tego dokonał.

Droga InstruktorskaEdytuj

Pierwszą drużyną w której dh Mirek pełnił funkcję instruktorską była 9 GDHS "Lukarna". Podczas kilku lat piastowania tam funkcji drużynowego druh rozszerzył działalność drużyny z 3 gim. im. Noblistów Polskich, jeszcze na 9 gim. w ZSO nr 1 im. Orląt Lwowskich. Przeniósł tam także podstawową działalność drużyny i pierwszy raz w historii tej jednostki zorganizował w pełni prywatną harcówkę na wewnętrzny użytek drużyny. Do dziś kluczę do harcówki posiadają następni Drużynowi.

W między czasie druh pełnił funkcję zastępcy komendanta Szczepu Twierdza, aż do do momentu przekazania sznura drużynowego dh. Ewie Seweryn, w tym samym okresie został Komendantem Szczepu Twierdza.

Pełnił także funkcję Przewodniczącego Zespołu Promocji Hufca oraz drużynowym 9 Gliwickiej Drużyny Wędrowniczej.