FANDOM

KA "Pędzące Surykatki"
Bohater
Teren działania
Okres działania 2010 - 2012
Pion wiekowy Harcerze Starsi/Wędrownicy
Rodzaj jednostki Koedukacyjna
Kontynuator 13 GDW

GenezaEdytuj

Na poczatku 2009r. w trakcie zlotu hufca w Łączy wędrownicy oraz harcerze starsi Hufca zostali zaproszeni do współtworzenia Drużyny Reprezentacyjnej Hufca.

Po jednej z pierwszych zbiórek drużyny reprezentacyjnej  grupa osób chcących dizałać nie tylko reprezentacyjnie wpadła na pomysł wyjazdu na festiwal kultury harcerskiej Chwat do Jaworzna. Tak rozpoczęły się przygotowania do wyjazdu w grupie osób o artystycznych zainteresowaniach. W trakcie przygotować do grupy dołączyło kilka osób nie związanych z DR i w ten sposób patrol na festiwal stał się niezależnym tworem.

W listopadzie 2009 patrol "Pędzące Surykatki" wziął udział w festiwalu Chwat w Jaworznie. W lutym 2010 w Muzycznych Spotkaniach w Kędzierzynie Koźlu.

Wraz z rozwojem działalności zaistniała potrzeba sformalizowania działanie tej do tej pory 'luźnej' grupy. Jesienią 2010r. w trakcie odbywającego się kursu drużynowych harcerzy starszych trójka uczestników kursu a jednocześnie cżłonków "Pędzących Surykatek" : Aleksandra Gałeczka, Elżbieta Pęciak, Piotr Mrówka. Wpadli na pomysł zalegalizowania działolności grupy jako Klubu Artystycznego, ze względu na profil działalności oraz fakt że większość osób była w wieku HS. 

Po uzyskaniu zgody komendanta oraz dopełnieniu wszelkich formalności w maju 2011 powołany do życia został HKA Pędzące Surykatki

ObrzędowośćEdytuj

Klub artystyczny nie posiadał rozbudowanej obrzędowości, w zasadzie większość ograniczała się do nazwy - Pędzące Surykatki.

Jedynym elementem który można by zaliczyć do obrzędowości było współne łamanie czekolady czołem. Był to element przyniesiony przez Michała Janerkę oraz Piotra Mrówkę z rozlicznych wyjazdów kwatermistrzowskich.

W trakcie działolności tradycjami stały się urodziny-niespodzianki organizowane dla członkó klubu oraz częste spotkania w formule nocy filmowych(przy czym najważniejsza była noc z 10 na 11 listopada).

HistoriaEdytuj

Obozy i biwakiEdytuj

PrezesiEdytuj

Stan obecnyEdytuj