FANDOM

61 PDH "Strumień"
Bohater Oddział Partyzancki Beskid Zachodni AK
Teren działania Pyskowice
Założona 2003
Pion wiekowy Harcerze
Rodzaj jednostki Koedukacyjna
Środowisko 61 Pyskowicka Drużyna Harcerska "Strumień"

61 Pyskowicka Drużyna Harcerska "Strumień"" -

GenezaEdytuj

W Pyskowicach istniał dawniej cały hufiec, jednak nie przetrwał do czasów obecnych. Na przełomie roku 2000/2001 rozwiązane zostało dawne środowisko pyskowickie (z druhem hm. Leszkiem Kupskim na czele). Od tego czasu w Pyskowicach nie funkcjonowało ZHP.

ObrzędowośćEdytuj

HistoriaEdytuj

Rok 2001/2002Edytuj

Powołanie pDH przy Miejskim Ośrodku Kultury w Pyskowicach. Drużynowy pwd. Krzysztof Krystek. Radę Drużyny w tym okresie tworzyli: pwd. Krzysztof "Rodzyn" Krystek, siostry Szulborskie oraz dh. Karol Sokołowski Została zorganizowana NAL

Drużyna powstała we wrześniu 2002 roku, przy Miejskim Ośrodku Kultury w Pyskowicach. Została powołana do życia jako Próbna Pyskowicka Drużyna Harcerska przy Miejskim Ośrodku Kultury w Pyskowicach rozkazem Komendanta Hufca Ziemii Gliwickiej nr L10/2002. Głównym inicjatorem jej założenia był druh przewodnik Krzysztof Krystek Rodzyn . Wcześniej, od końca czerwca do końca sierpnia prowadził on w naszym mieście Nieobozową Akcję Letnią, podczas której uczestnicy przygotowywali się do pełnienia funkcji zastępowych. Z osób, które szczególnie wyróżniły się na NAL'u, należy wymienić druhny i druhów: Barbarę Dworak, Agnieszkę Stacherę, Mirosławę Sokołowską, Kacpra Sobczuk, Konrada Sokołowskiego i Karola Sokołowskiego. Te sześć osób, uczestnicząc w zbiórkach średnio trzy razy w tygodniu, wyrabiało w sobie harcerską postawę, i zdobywało wiedzę niezbędną do pełnienia w przyszłości funkcji w drużynie. Celem Drużynowego było dorównanie do poziomu 10 Toszeckiej Drużyny Harcerskiej Krzemień powstałej rok wcześniej. Podczas NAL'u odbyły się biwaki, miedzy innymi do Toszka i do Łączy, oraz 10 dniowy biwak w Czechowicach. Pierwsza zbiórka drużyny odbyła się 6.09, podczas niej wybrano nazwę "Strumień", oraz nr 6. W późniejszym czasie nie udało się uzyskać zgody na taki numer drużyny, ale przyznano nam magiczną liczbę 61. 17.12 wszystkie wymienione wyżej osoby zdobyły prawo do noszenia Lilijki harcerskiej na mundurze.

Rok 2002/2003Edytuj

Najważniejszym wydarzeniem tego roku był obóz w Podgajach, podczas którego odbyło się pierwsze w naszej drużynie Przyrzeczenie harcerskie. Zostali do niego dopuszczeni: dh. Kasia Czarnecka, Dh. Ola Szulborska, Dh. Dominika Szulborska, dh. Katarzyna Pilna, dh Maciek Czarnecki, i dh Karol Sokołowski.

Rok 2003/2004Edytuj

Zmiana drużynowego pDH w Pyskowicach. Zwolnienie pwd. Krzysztofa Krystka, mianowanie na funkcję drużynowej sam. Agnieszkę Szubert. W związku z objęciem funkcji drużynowej przez sam. Agnieszkę Szubert w drużynie nastąpił rozłam. Męska część, po wspólnym obozie z 24 GDH "Puszcza", zmieniła swoją przynależność do właśnie tej jednostki.

Ten rok przyniósł nam nieoczekiwane zmiany, z funkcji drużynowego zrezygnował dh. Rodzyn, jego miejsce zajęła dh. samarytanka Agnieszka Szubert, wcześniej będąca w naszej drużynie przyboczną. Dh. Rodzyn odszedł z naszej drużyny w lutym tego roku. W maju na przybocznych mianowani zostali dh młodzik Karol Sokołowski oraz dh. ochotniczka Katarzyna Czarnecka. w Lipcu odbył się obóz w Przejęsławiu, nasza drużyna była na dwóch różnych podobozach. Część żeńska na podobozie 'Śladami Wilka Który Nigdy Nie Śpi', a część męska na podobozie 'Cichociemni'. Organizatorem obozu był Szczep Uroczysko. Komendantem podobozu żeńskiego była dh. pwd. Agnieszka Ermel sam., a podobozu męskiego dh phm. Michał Grzesiczek HO. Przyrzeczenie złożyło kilka osób, m.in. dh. Mirosława Sokołowska, dh Leszek Szczurek, dh Konrad Sokołowski, dh Tomasz Więcław. Dh Karol Sokołowski, jako jedyny zaliczył bieg na stopień ćwika.

Rok 2004/2005Edytuj

Zmiana drużynowego 61 PDH. Zwolnienie sam. Agnieszki Szubert, mianowanie na funkcję drużynowego ćw. Karola Sokołowskiego

Kolejna zmiana w składzie kadry drużyny. Z poprzedniego składu został tylko dh ćwik Karol Sokołowski oraz dh mł. Konrad Sokołowski. Dh Karol objął funkcję drużynowego. W październiku odbył się biwak w Łączy, na którym odbyło sie symboliczne przekazanie drużyny. Uczestniczyło w nim kilka osób z naszej drużyny, a byli to: dh Leszek Szczurek, dh Konrad Sokołowski, dh Krzysiek Stadnik, dh Grzesiek Sokołowski, dh Dawid Skrzypczyk, dh Szymon Rusinowski, dh Łukasz Paździorny. Odwiedził nas wtedy Komendant Hufca dh hm. Marian Kampka HR. Pomagaliśmy sprzątać hydroforownię... :P W listopadzie odbył się biwak w Toszku, którego uczestnikami byli również harcerze z Związku Drużyn w Knurowie. Dh Karol zdobył Naramiennik Wedrowniczy. W grudniu odbyła się Wigilia Harcerska w MOK-u w Pyskowicach, uczestniczyli w niej harcerze z 61 PDH, 15 GDH, 18 GDH i 24 GDH.

Rok 2005/2006Edytuj

W lutym odbyło się zimowisko, w Pewli Wielkiej w Chatce Na Lasku. Wraz z nami pojechał również dh pwd. Wojtek Miastkowski. Śniegu było po szyje, dodatkową atrakcją był opiekun chatki - Lechu, którego hasła potrafiły rozśmieszyć każdego. W terminie 6 - 27 lipca odbył się obóz w Siamoszycach. 27 lipca około godziny 2:00 odbyło się Przyznanie stopni, według starego, 'wilkowego' obrzędu. Przyrzeczenie złożyli dh Szymon Rusinowski, oraz dh Maciej Górski. Zdobyli oni wraz z dh Michałem Kiełczewskim stopień młodzika. Stopnie odkrywcy drużynowy przyznał dh. wyw. Konradowi Sokołowskiemu oraz dh. wyw. Leszkowi Szczurkowi.

Nowy rok szkolny zaczęliśmy naborem, po którym zjawiło się dość dużo nowych ludzi. Organizatorem naboru była druhna tropicielka Izabela Julke, która od września przeszła do naszej drużyny. W terminie 13-15.10.2006 odbył się biwak w Łączy, w którym udział wzięły drużyny: Knieje, Wieża, i Strumień, który był organizatorem. Biwak miał fabułę rzymską, jego główne cele, takie jak integracja drużyn i wzajemne poznanie się zostały osiągnięte.

Cytowanie za stroną 61 PDH "Strumień"

Rok 2006/2007Edytuj

We wrześniu nastąpiła zmiana drużynowego 61 PDH „Strumień”. pwd. Karol Sokołowski ćw. przekazał funkcję sam. Izabeli Julke.

Rok 2007/2008Edytuj

W styczniu odbyła się pierwsza zbiórka pDHS - drużyna po okresie próbnym miała przyjąć nazwę "Grot"

Rok 2008/2009Edytuj

Rozwiązanie pDHS (działała do końca 2008 roku)

16 kwietnia 2009 - Zgon wyw. Kamila Strancicha.

Obozy i biwakiEdytuj

  • 2002 - NAL Pyskowice
  • 2003 - Podgaje
  • 2004 - Przejęsław
  • 2005 -
  • 2006 - Siamoszyce
  • 2007 - Biały Brzeg
  • 2008 -
  • 2009 -
  • 2010 - Lucień

DrużynowiEdytuj

Stan obecnyEdytuj

Drużyna zaprzestała działalności.