FANDOM

13 GDW
Bohater
Obecny teren działania Gliwice
Założona 2011
Pion wiekowy Wędrownicy
Rodzaj jednostki Koedukacyjna
Obecny drużynowy szer. Adam Gruca
Środowisko 13 GDW

GenezaEdytuj

W 2009 roku, ekipa starszoharcersko-wędrownicza z Hufca Ziemi Gliwickiej wzięła udział w festiwalu "Chwat". W imprezie uczestniczyli: Michał Janerka, Aga Komorowska, Barbara Kosmalska, Dawid Mila, Piotr Mrówka, Elżbieta Pęciak, Antonina Mielcarek, Michał Pawlyta, Dorota Raj, Elżbieta Płonka oraz Aleksandra Gałeczka, Anna Domańska. Był to skład osobowy znający się z działalności na tle hufca: w zespole kwatermistrzowskim, Drużynie Reprezentacyjnej. Był to początek współpracy na poziomie wędrowniczym. W podobnym składzie reprezentacja hufca brała udział w Muzycznych Spotkaniach oraz w Rajdzie Szlakiem Wieży Spadochronowej w 2010 roku. Wkrótce potem, Powołany został Klub Artystyczny "Pędzące Surykatki", Klub został rozwiązany dwa lata później, gdyż w środowisku narodził sie pomysł na dalsze funkcjonowanie pod postacią drużyny wędrowniczej.

HistoriaEdytuj

Działanie drużyny można liczyć już od przełomu października/listopada 2011 roku. Na hufcowym rozpoczęciu roku padła propozycja założenia drużyny, późnie w hufcu przy okazji dyżuru odbyło się kilka spotkań dla osób zainteresowanych działaniem - czas jednak pokazał, że ostał się jedynie "standardowy skład" :)

Obozy i biwakiEdytuj

- I Wędrowniczy Festiwal Biedy (Jeszcze jako Klub Artystyczny) 30.09-1.10.2011r

- I biwak próbnej jeszcze drużyny wędrowniczej na Skalance 16-18.03.2012r (prace nad obrzedowością drużyny oraz szkolenie wysokogórskie)

- Biwak Kursu Przybocznych "Ostał Ci się ino sznur" w chacie na Danielce 2-4.11.2012

DrużynowiEdytuj

Stan obecnyEdytuj